lørdag 11. juni 2011

Kosekveld med steampunk





Begrepet stempunk er ganske nytt for meg, men teknikken og stilen har vært en av mine favoritter så lenge jeg har holdt på med scrapping. Jeg elsker den litt tøffe stilen og det å klippe og lime sammen elementer til en ny helhet. I går kveld var det papirene til Graphic45 som fanget interessen min og de inviterer jo til klipping så dette ble resultatet. Stemplene er fra Tim Holtz.




Her er litt av forklaringen av begrepet steampunk fra Wikipedia:


Steampunk («damppunk», ordet er utviklet fra cyberpunk) er en type science fiction som baserer seg på dampmaskiner, luftballonger, mekaniske regnemaskiner og annen teknikk fra 1800-tallet. Genren kan også omhandle moderne gjenstander som bl.a. datamaskiner, basert på victoriatidens teknologi, f.eks. The Difference Engine av William Gibson og Bruce Sterling. Mikroelektronikk i moderne betydning finnes ikke og forbrenningsmotorer er sjeldne. Steampunk utspiller seg vanligvis i et viktoriansk miljø, men genren har forgrenet seg og inkluderer nå alle tenkelige tidsaldre og historiske miljøer, for eksempel middelalderen, bronsealderen og antikken.

A short skirted women stands assertively behind a sitting man in front of a large machine
Bildet er hentet fra Wikipedia

                                                       

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails