torsdag 7. april 2011

Sarte toner...og gode minner



Jeg har kost meg med Tim Holtz sine nye dies og stempler med motiver fra skredderens og syerskens verden. Det er utrolig morsomt å jobbe med disse og jeg får en god følelse når gamle minner dukker opp. Mine formødre var alle flinke til å sy og hadde sans for klær og stil. Tippoldemor hadde motebutikk i Drøbak, oldemor hadde butikk og sydde skinnkåper i Horten og mormor var utrolig flink til å sy og brodere. Jeg har hennes symaskin og det er hyggelig å tenke på at hun har brukt den til å sy så mye fint. Min kjære mor er også flink til å sy og jeg husker en natt før en 17. mai hvor jeg nesten ikke fikk sove for hun hadde sydd en gammerosa kjole med blomster og puffermer til meg. Jeg gledet meg så utrolig mye til å ha den på meg. Jeg tenker på disse kreative damene når jeg bruker dette nye utstyret.

På dette kortet har jeg bl.a. laget mitt eget pyntepapir, jeg har farget silkebåndet og brukt en gammel bokside på bysten.



Ha en flott torsdag!

3 kommentarer:

  1. Flotte kort du lager! Liker stilen din.
    Tusen takk for inspirasjon!

    Mona :-)

    SvarSlett
  2. Superflot kort! Den die er da bare lækker.

    SvarSlett
  3. Kjempeherlig kort Synnøve! :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails